Kilpa 2 - Sininen ja Kultainen linja


Kilpa 2 ryhmässä harjoittelee pääasiassa yläasteikäisiä mutta myös lukioikäisiä uimareita. Ryhmän toiminta on tavoitteellista ja he kilpailevat säännöllisesti sekä seuran omissa kilpailuissa että kansallisissa kilpailuissa. Ryhmän päätavoitteena on Ikäkausimestaruusuinnit.

Tavoitteellisen harjoittelun selkeyttämiseksi, uimarit ovat saaneet valita sinisen tai kultaisen linjan omassa kilparyhmätasossaan. Siniset ja kultaiset harjoittelevat yhdessä neljä kertaa viikossa, jonka lisäksi kultaisen linjan uimareilla on omat lisäharjoituksensa sekä asiantuntijapalvelut. Molemmissa linjoissa on tähtäimessä kilpaurheilu ja itsensä kehittäminen. Kultaisen linjan uimarien harjoittelu pohjautuu huipulle tähtäävän uimarin polkuun ja heidän tavoitteenaan on oman maksimaalisen potentiaalinsa löytäminen.


Siniset harjoittelevat neljä kertaa viikossa.

Kultaiset harjoittelevat 6-9 kertaa viikossa.

Lisäksi kaikilla on mahdollisuus aamuharjoitteluun.

Kultaisten harjoittelun tukena käytetään testausta, ravintovalmennusta sekä mahdollisuuksien mukaan myös muita ulkopuolisia asiantuntijoita kuten fysiikka- ja taitovalmennusta. Syksyllä 2021 uintivalmennuksen lisäapuna toimii Sami Lauronen.


Vastuuvalmentaja: Niko Blankenstein.

Kultaisen linjan uimareilla päävalmentaja Ilari Aalto vastaamassa kokonaiskuvasta.

Ravintovalmentaja: Mari Lahti


Harjoitusmaksut: 540€ / 660€


Harjoitusvuorot 


Päivä AikaRyhmäPaikka

Maanantai


15.50-19 Siniset ja KultaisetPirkkolan uimahalli (Pirkkolan Metsätie 6)

Tiistai


 18.45-20.30 KultaisetMäkelänrinteen uimahalli (Mäkelänkatu 49)

Keskiviikko


17-20Siniset ja KultaisetPirkkolan uimahalli (Pirkkolan Metsätie 6)

Perjantai 


17.30-20.30 Siniset ja KultaisetPirkkolan uimahalli (Pirkkolan Metsätie 6)
Lauantai13.50-16 KultaisetItäkeskuksen uimahalli (Olavinlinnantie 6)
Sunnuntai 13-15.45Siniset ja KultaisetMäkelänrinteen uimahalli (Mäkelänkatu 49)


 

13 käskyä altaaseen ja sen ulkopuolelle:
1. Ole kiva ohitettava 
2. Jätä hajurako 
3. Verra on oikeesti verraa, älä mene täysiä 
4. Ole kannustava 
5. Anna rakentavaa palautetta 
6. Ota kaikki mukaan 
7. Älä ole ratapoliisi, vaan keskity siihen, että uit itse oikein 
8. Älä hauku toisia, tai puhu heistä pahaa 
9. Kunnioita muita altaassa ja ulkopuolella 
10. Vältä kiroilua 
11. Älä puhu toisille ilkeään sävyyn heidän kömmähdyksistä tai mistään muustakaan 
12. Älä käytä puhelinta reenien aikana 
13. Kuuntele muita, ja anna muille puheenvuoro