ROLLO-leiri 2015 blogi

Majoitustilan tunnelmia
Leiriläiset norsupallopelissä
Bloggaajat Aava ja Nelli työntouhussa

Helsingin Uimareista lähti 26 lasta rolloilemaan Ouluun 12.-17.6.2015. Tässä blogissa lapset kertovat kokemuksiaan kisoista ja leiristä.

Keskiviikko 17.6.

Aamulla heräsimme 6.45 ja pakkasimme tavaramme. Kun olimme pakanneet menimme syömään aamupalaa ja lähdimme kävelemään  viestikarnevaaleihin. Me esitimme pupuja. Saimme tuomareilta 10, 10 ja 9 pistettä! Sitten menimme takaisin koululle, söimme nakkikastiketta ja perunoita. Sen jälkeen kävelimme juna-asemalle, ja menimme junaan! Nyt olemme matkalla Helsinkiin! :)

Tilla, Muska, Ella ja Rauha :)

Tiistai 16.6.

Aamulla heräsimme 7.45. Saatiin loikoilla vähän aikaa patjoillamme kunnes oli aamupala. Kun oltiin syöty aamupala, menimme tekemään rasteja. Niitä oli noin 5–8. Kun rastit oli tehty, oli ruoka. Sen jälkeen oli vesipallo-ottelu. Meidän jengien nimet olivat team kurkku ja team Ilari Aalto. Kurkut voittivat molemmat pelit. Ensimmäinen voitettiin 4-0 ja toinen 2-0. Team Ilari Aalto pelasi kolme peliä. Ensimmäinen oli 2–1 toinen oli 1–1 ja kolmatta emme nähneet. Kun pelit oli pelattu ja kaikki olivat käyneet pukuhuoneissa pukemassa vaatteet päälle, menimme kauppaan ostamaan illan discokarkit ja eväät junaan. LOPPU!

MISKA JA LASSE

Aamusta menimme Tiimipisteille. Tiimipisteillä menimme ensimmäisenä ”Kenellä on kypärä?” pisteeseen. Siellä meille laitettiin huivit silmille ja ohjaajat kertoivat, että he piilottavat kypärän johonkin osaa kenttää ja meidän pitäisi etsiä se. Kun kypärä oli löydetty, meidän piti muodostaa piiri kypärän löytäneen ympärille ja sen jälkeen siitä piiristä piti muodostaa neliö. Seuraavaksi menimme tekemään lego-haasteen, jossa piti rakentaa ryhmän kanssa tietty kuvio. Ensimmäinen kuvio oli hiukan helpompi kuin toinen kuvio. Kolmanneksi menimme seittipisteelle, jossa piti päästä erilaisten ”seittien” läpi, ja jos osui seittiin ei pystynyt enää uimaan. Neljänneksi menimme hulavanne pisteelle, jossa meidät jaettiin kahteen ryhmään ja siinä piti saada pidettyä kädet yhdessä ja liikutettua hulavannetta piirin ympäri.  Sitten menimme sokkoradalle jossa piti kulkea naruilla merkitty reitti sokkona ja narua piti koskea koko ajan. Viimeisenä menimme pisteelle, jossa meillä oli koriviesti. Koriviestin jälkeen saimme tehdä pullokoreista niin korkean pinon kuin pystyimme. Ennätys oli 19 koria ja me saimme 16 koria.

Iltapäivällä oli vesipalloturnaus osallistuimme kahdella joukkueella. Yksi sekajoukkue ja yksi tyttöjen joukkue. Tyttöjen joukkueen nimi oli team Ilari Aalto ja sekajoukkue oli  team kurkku. Team kurkulla oli kaksi peliä, josta voittivat molemmat team Ilari Aallola oli kolme peliä joista he voittivat kaksi ja pelasivat yhden tasan. Illalla oli disco. Rollo-leiriläiset pitivät hauskaa discossa.

Maanantai 15.6. klo 22.00

Kisat saatiin hienosti päätökseen eilen sunnuntaina. Tuloksista ja tunnelmista voit lukea lisää HU:n uutispalstalta ja LiveTiming-tulospalvelusta.

Leiri pyörähti todenteolla käyntiin tänä aamuna. Oli mukavaa, kun päivä käynnistyi kaikilla samaan aikaan ja liikuimme koko päivän yhtenä ryhmänä. Aamupäivän vietimme uimahallilla ja ohjelmassa oli mm. taitouintia, wibit-temppurataa, vesipalloa sekä uimahyppyjä. Leiriläiset olivat innoissaan – samoin huoltajat sekä Riikka ja Sanna, jotka pääsivät mukaan vesileikkeihin. Iltapäivällä pelasimme erilaisia pelejä niin sisällä kuin ulkona, ja tutustuimme mm. parkouriin. Leiriläiset ovat olleet iloisella ja reippaalla mielellä, vaikka sää on meitä välillä koetellutkin.

Illalla ryhdyimme valmistautumaan tiistain vesipalloturnaukseen ja keskiviikon viestikarnevaaleihin. Vesipalloon osallistumme kahdella joukkueella, joille lapset keksivät hauskat nimet: Team Kurkku ja Team Ilari Aalto. Viestikarnevaaleissa Helsingin Uimarit pukeutuu pupuiksi ja hulinoi nimellä Tuonelan Hanipuput. Nimi syntyi kompromissina kahdesta eniten ääniä saaneesta ehdotuksesta, Tuonelan jänikset ja Hanipuput. Tytöt suunnittelivat karnevaalien koreografian ja tiistaina on vielä aikaa opettaa se pojille.

Päivä oli hauska ja täynnä kivaa ohjelmaa. Nukkumatti saapui illalla hyvissä ajoin.

Miia ja Hanna-Mari

Sunnuntai 14.6.

Aamulla heräsimme klo 8.30.  Aamupalan jälkeen lähdimme kaupunkisuunnistukseen.

Kävimme 12:ssa paikassa, muun muassa torilla ja kirkossa. KESKUSTASSA HAISI TUPAKALTA!!!!

Saimme kaupunkisuunnistukseen laput, jotka piti palauttaa ennen tiistain diskoa. Minulla ja Ilonalla meni kaikki oikein, harmi vaan että minä unohdin palauttaa sen lapun, mutta Ilona kuitenkin muisti. J Se oli kivaa kun Hanna-Mari osti kaikille jäätelöt. Kun olimme syöneet  jäätelöt, menimme käymään vielä muutamassa paikassa, ja lähdimme takaisin koululle. J

Hilla ja Ilona  :) :) :)

Sunnuntai 14.6. klo 8.30

Lauantai-aamulla heräsimme klo 7.30 sitten menimme aamu palalle sen jälkeeen pestiin hampaat ja puettiin ulkovaatteet norsupalloa varten. Pelasimme norsupalloa noin 30minuuttia. Ja sitten menimme uimahallille jumppasaliin ja siellä oli ihmisiä jotka oli ohjaajia. He antoivat käskyjä mitä meistä piti rakennella lopuksi teimme meistä kaikista ihmispyramidin. Sitten menimme syömään ja sen jälkeen mentiin uimahallille uudestaan kannustamaan kisailijoita – tietenkin Helsingin Uimareita! Tultiin 20.20 takaisin koululle. Menimme ilta palalle, jonka jälkeen pesimme hampaat. Kun kaikki olivat pesseet hampaat, menimme kuutelemaan kun Riikka luki meille iltasatua ja sitten rupesimme nukkumaan.

Miska ja Lasse

Lauantai 13.6.2015 klo 13.10

Kisailijat herätettiin tänään aikaisin aamulla n. klo: 07:15. He menivät pesemään hampaita ja aamupalalle,  leiriläisten vielä nukkuessa. Tildan (kisailija) mielestä tämä oli hyvin epäreilua. Kisailijoiden tultua aamupalalta, he nappasivat tavaransa mukaan ja lähtivät kävelemään kohti hallia, leiriläisten edelleenkin nukkuessa. Kisailijoiden kisaillessa leiriläiset heräilivät ja menivät 10:00 pelaamaan norsupalloa. Sitä ennen oltiin jo käyty syömässä ja pesemässä hampulit. Kivaa on ollut!

Tässä aamupäivä Tildan ja Julian kertomana.

Perjantai 12.6.2015 klo 20.10

Lähdettiin klo 9.30 lentokoneella kohti Oulua. Tultiin perille 10.20. Sitten mentiin bussilla keskustaan ja vaihdettiin bussia ja tultiin koululle jossa majoituttiin. Menimme luokkaan ja levitettiin kamat. hetken kuluttua mentiin S-markettiin. Sieltä tultiin takaisin koululle ja syötiin eväät. Hengailtiin hetki koululla ja kohta muut tulivat. Taas tultiin huoneisiin ja otettiin iisisti. Sitten sen päivän kisaajat lähtivät hallille ja muilla oli hetki aikaa. Tunnin päästä muutkin lähtivät hallille. Minä eli Nelli uin 100vu kuumassa erässä. Tulin 8. sijalle. Sitten katsottiin hetki kisoja ja mentiin itse lasten altaaseen uimaan paitsi ei mentykkään. Rollo uimareilla oli käytössä vain 2 allasta eli kisa-altaan ja verkka-altaan. Joten jouduttiin lähteä saman tien. Tultiin hallille ja oleskeltiin hetki ja sitten syömään. Syönnin jälkeen tultiin takaisin huoneisiin ja askarreltiin tupsuja pupunhänniksi viestikarnevaaleihin. Täällä on ihan ihan sairaan kivaa.

Aava ja Nelli :-)

Perjantai 12.6.2015 klo 15.15

Lähdimme matkaan 6.30 Helsingin rautatieasemalta. Matka kesti noin 6h30min. Junassa tunnelma oli aika rento ja hyvä. Junassa nautimme lihapullat ja perunamuussin. Junassa osa pelaili, osa nukkui ja osa kuunteli musaa ja jutteli. Pitkän junamatkan päätyttyä saavuimme Ouluun. Perillä vastassa oli kiduttavat rappuset ja peräkärry johon laitoimme kamat. Sen jälkeen lähdimme kävelemään majoituskoululle. Koululla majoituimme luokkahuoneeseen. Majoittumisen jälkeen oli pieni lepo/välipala hetki (lepohetki oli kyllä riehumishetki). Sen jälkeen osa porukasta lähti kisaamaan ja osa jäi luokkaan chillaamaan. Kohta lähdemme Rollojen avajaisiin ja höntsä uinnille :).