Kilpa-ryhmät Vaasassa maaliskuussa

24.3.2015

HU:n kilpa1 ja kilpa2 -ryhmät kisasivat Vaasan Kvarken Gamesissa maaliskuun puolivälissä. Lue valmentaja Ilari Aallon kommentit ja otteet Emman päiväkirjasta niin teidät miten Vaasassa meni.

HU:n kilpa1 ja kilpa2 ryhmät kisasivat Vaasan Kvarken Gamesissa maaliskuun puolivälissä. Kisat käytiin Vaasan uimahallin  50m altaassa.

Vaasan onnistujia olivat mm. Emma Hakala (kuvassa) kolmossijallaan 50m perhosuinnissa sekä tyttöjen viestijoukkueen 4.s sija (mitalista jäätiin 0,5 sekuntia).  Lisäksi kisoissa uitiin iso kasa ennätyksiä ja muita hienoja uinteja!

Valmentaja Ilari Aallon mukaan lauantai oli erityisen onnistunut kokonaisuus. Sunnuntai olikin haasteellisempi uintipäivä, sillä nukkumaan päästiin edellisenä iltana vasta 23 aikaan.

- Reissusta saatiin juuri se mitä haettiin, eli se oli mahtava henkeä nostattava reissu ja uimareille tuli kokemusta kilpailemisesta vieraassa ympäristössä ja yleisesti kilpailumatkalla olemisesta, summasi Ilari Aalto.

Kilpa1 uimari Emmi Laitinen avasi meille hieman päiväkirjaansa.
Kiitos Emmille!

Perjantai 13.03.2015
Ensimmäinen ilta Vaasassa

Kokoonnuimme rautatientorin asemalla klo 15.10. Junamme lähti klo 15.30. Kaikkien olo oli jännittynyt, innostunut ja odottava. Puhuimme tulevista uintimatkoista ja siitä, minkälainen reissusta tulisi.

Vaihdoimme junaa Seinäjoen asemalla. Matka taittui nopeasti ja kaikilla oli kivaa. Maisemana oli suurimmaksi osaksi metsää, taloja, peltoja ja teitä.

Kävelimme Vaasan juna-asemalta hotellillemme ja menimme suoraa vieressä sijaitsevaan Tropiclandiaan. Olimme Tropiclandiassa noin tunnin ja menimme sen jälkeen syömään.

Ruuan jälkeen meillä oli iltapalaveri. Kävimme palaverissa läpi huomisen päivän aikataulua. Sitten menimme nukkumaan.

Kaikki tiesivät että viikonlopusta tulisi hauska ja kisoista uusia ennätyksiä! :)

----

Lauantai 14.03.2015
Toinen päivä Vaasassa

Seuraavana aamuna aamupalalla piti olla 7.45. Aamupalan jälkeen lähdimme hallille 8.30.

Teimme kisaverryttelyn ja osalla oli jo omia lajeja. Tulimme takaisin hotellille missä meidän ruoka alkoi klo 12. Ruokailun jälkeen osalla oli vapaa-aikaa ja osa lähti hallille valmistautumaan omiin lajeihin.

Kisat menivät suurimmaksi osaksi hyvin, ja uusia ennätyksiä tuli paljon. Kannustuksen äänet kuuluivat vedenkin alle uidessa läheltä hurraavia (Helsingin) uimareita <3

Illalla palasimme hotellille ja söimme iltapalaa omissa huoneissa.

----

Sunnuntai 15.03.2015
Viimeinen päivä Vaasassa

Sunnuntain aamupala alkoi klo 7.55. Annoimme huoneet pois samalla. Aamiaisen jälkeen uimarit jotka uivat 400vu saivat mennä taksilla hallille.

Taas kisoissa tuli uusia ennätyksiä ja nähtiin mahtavia uinteja.

Söimme hallilla kaksi ateriaa.

Junamme lähti Vaasasta 19.35. Jotkut olivat väsyneitä kotimatkalla mutta suurimmalla osalla oli vielä intoa kikattaa junassa. Vaihdoimme junaa taas Seinäjoella ja junamatkasta Helsinkiin tuli hauska.

Reissusta tuli ikimuistoinen ja kaikilla oli hauskaa